Ile kosztuje reklama zewnętrzna?

Każdy z nas spotkał się dziś z reklamą zewnętrzną i oczywiście nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Skoro tak warto przyjrzeć się także jej kosztom. Wielu przedsiębiorców, którzy chcą postawić na jakiś billboard czy też reklamę zewnętrzną w innej formie ostatecznie z niej rezygnuje, ponieważ nie bierze pod uwagę poniesienia tak wysokich kosztów. Być może reklama taka nie jest najtańsza, ale koszty i efekty płynące z takich reklam rozpatrywać trzeba z kilku stron.

Czas ekspozycji

Biorąc pod uwagę koszta takiej reklamy, na pewno pod uwagę trzeba wziąć czas ekspozycji oraz to, do jak wielu odbiorców uda nam się dotrzeć za jej pośrednictwem. Miesięcznie standardowy billboard o wielkości dwunastu metrów kwadratowych, biorąc pod uwagę jego wynajęcie, druk oraz wyklejenie otrzymać możemy już za 1200 złotych, choć znajdą się pewnie ci, którzy jeszcze kilkaset złotych na takiej transakcji oszczędzą. Tym samym wychodzi nam od 20 do 30 złotych dziennie. Czy to dużo?

Oglądalność reklam

Dla wielu być może tak, choć weźmy tu też pod uwagę kwestię dotarcia do klientów. Jeśli przykładowo taki billboard zauważy dziennie dwa czy trzy tysiące osób, to koszt dotarcia do jednego klienta to zaledwie jeden grosz. Z całą pewnością nie jest to więc zbyt duży wydatek i wypada tu nawet lepiej niż druk samych ulotek, które poza wydrukiem trzeba także do klientów roznieść i tym samym dodatkowo zapłacić za kolportaż. Często reklama zewnętrzna jest więc jedną z najbardziej efektywnych.

2 Komentarzy

  1. Pamela

    Koszty są oczywiście zróżnicowane i zależne od wielu czynników.

  2. Kornel

    Mimo wszystko patrząc na efektywność, wydaje się, że taka reklama to dobry pomysł.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.