Kryteria wyboru reklamy

Zaplanowanie kampanii reklamowej nie jest zadaniem łatwym, ale oczywiście jak najbardziej możliwym. Warto jednak zastanowić się nad kilkoma kwestiami, które są ważne, jeśli chcemy osiągnąć zaplanowane cele takiej kampanii reklamowej. Na jakie w związku z tym kryteria reklamy trzeba zwrócić uwagę? Przyjrzyjmy się im na podstawie reklamy zewnętrznej, która niesie w sobie wiele korzyści, ponieważ dostępna jest przez cały czas i w zasadzie może być usytuowana w dowolnym miejscu.

Lokalizacja

Myśląc o lokalizacji, przede wszystkim musimy rozstrzygnąć, czy będzie to reklama stała, czy może mobilna. W pierwszym przypadku myślimy tu na przykład o umieszczonych przy drogach billboardach czy reklamach wielkoformatowych na ścianach budynków. Reklama mobilna to natomiast nośniki w postaci środków komunikacji miejskiej i prywatnej, które się obkleja. Zauważmy tutaj, że istnieje też wiele uzupełniających się opcji, a więc na przykład tablice reklamowe czy kasetony.

Adresat

Przy kierowaniu się wyborem odpowiedniej formy reklamy nie możemy zapomnieć o najważniejszym, a więc adresacie. Warto jest ich wyselekcjonować, jak najdokładniej dzieląc odbiorców ze względu na wiek, płeć, status materialny, pozycję zawodową i społeczną czy zainteresowania.

Dodatkowymi uwarunkowaniami będą też czas ekspozycji oraz budżet, jaki możemy na to poświęcić. Nie da się ukryć, że koszta takiej reklamy są zróżnicowane, a więc warto już na starcie zasugerować kwotę, którą możemy na taką reklamę zewnętrzną przeznaczyć.

2 Komentarzy

  1. Monika

    Lokalizacja jest tu bezsprzecznie najważniejsza.

  2. Kamil

    Każdy czynnik jest równie ważny. Przynajmniej ja tak uważam.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.