Celem reklamy outdoorowej jest oczywiście promocja danego produktu, co jest właściwe każdej technice marketingowej, ale to, co wyróżnia tę formę promocji, to docieranie do odbiorcy masowego i długofalowe oddziaływanie ze względu na codzienne odbieranie bodźców.
Reklamę zewnętrzną wyróżnia także skuteczność, która przejawia się tym, że dociera ona nawet do tych potencjalnych klientów, którzy wyczuleni są na treści marketingowe i świadomie je odrzucają. Może się tak dziać np. w postaci reklamy telewizyjnej, którą wielu odbiorców od razu przełącza, kiedy zaczyna być ona wyświetlana.
Na regulację istniejącej już reklamy zewnętrznej, odbiorca nie ma żadnego wpływu. Czy chce tego czy nie, zauważa wysyłaną do niego treść, a ta powoli buduje poczucie istnienia i świadomości danego produktu, nawet jeżeli odbiorca stara się wypierać oglądany przekaz.
Bodźce wizualne, które spostrzega się codziennie, odznaczają się bowiem olbrzymią siłą perswazji, która działa nawet w sposób podświadomy, z którego odbiorca może nawet nie zdawać sobie sprawy. I właśnie o stały kontakt z prostym bodźcem reklamowym tu chodzi. Przyczynia się on do oswajania marki, budowania z nią relacji. W efekcie, dany produkt istnieje w świadomości konsumenckiej klienta, jest identyfikowalny.