Chodzi o sposób ich wykorzystywania. Standy stanowią bowiem element polityki firmowej. Zazwyczaj umieszczane są one w obiekcie stanowiącym placówkę danego przedsiębiorstwa. Ich zadaniem jest wyróżnienie pewnej grupy produktów, zwrócenie na nie uwagi, ich wyeksponowanie.
Mogą to być zarówno produkty, na które akurat została przewidziana promocja lub, które stanowią np. specjalność danej firmy, swoistą wizytówkę. Standy tworzą całą gamę produktów o charakterze wystawienniczym, a ich odpowiednie ulokowanie i zarządzanie nimi, stanowi element wspierający kampanię promocyjną.
Bardzo istotnym elementem stojaków reklamowych jest fakt, że zawierają one elementy graficzne prezentujące daną firmę, a nierzadko także treści informacyjne, które pomagają budować pozytywny wizerunek firmy. Zostało powiedziane, że standy zazwyczaj umieszcza się w obiekcie firmowym, np. przy recepcji lub między przejściami w alejkach sklepowych, ale mogą one także znajdować się na zewnątrz budynku.
Jeżeli jednak przestrzeń, w której mają być ustawione nie należy do właściciela obiektu, konieczne będzie uzyskanie stosownego pozwolenia.