Udział OOH w rynku reklamy

Z reklamą zewnętrzną do czynienia mieliśmy już w czasach starożytnych. Spotykaliśmy się z nimi na przykład w Egipcie, kiedy to na skałach wykuto miejscowe przepisy prawa. Oficjalnie za początek reklam outdoorowych uważa się jednak ekspozycję pierwszego plakatu, co miało miejsce w roku 1835 w Nowym Jorku. Jak wypada tu Polska?

Reklama zewnętrzna w Polsce

Jeśli weźmiemy tu pod uwagę nasz kraj, to początków takiej reklamy trzeba szukać w czasie przemian gospodarczych, kiedy to na ulicach pojawiało się coraz więcej plakatów, a poza nimi powstawały drewniane konstrukcje, gdzie można było zaprezentować swój produkt. Z czasem oczywiście wszystko się rozwinęło. Do tego stopnia, że dziś o reklamie zewnętrznej możemy mówić, jak o czymś powszechnym. Jak w związku z tym wygląda dziś OOH na rynku reklamy?

Dynamiczny wzrost

Chyba nie będzie niespodzianką, jeśli powiemy, że reklama zewnętrzna bardzo szybko się dzisiaj rozwija i raczej w najbliższych latach trend ten zostanie utrzymany, choć nie ma co spodziewać się tego, że będzie to jej apogeum. Przede wszystkim warto tu spojrzeć na reklamę tranzytową umieszczaną na środkach komunikacji, a więc autobusach, tramwajach, taksówkach, jak i samochodach osobowych. Wydaje się, że reklama zewnętrzna w dalszym ciągu jest za telewizyjną, internetową czy nawet radiową, to jednak niebawem może się w tym rankingu wspiąć w górę. Wprawdzie telewizję i sieć przeskoczyć będzie tutaj trudno, to trzecie miejsce jest w zasięgu, bo radio regularnie traci jednak na wartości i raczej nadal tak będzie.

2 Komentarzy

  1. Klaudiusz

    Akurat reklamy zewnętrzne przemawiają do mnie nawet bardziej niż telewizyjne.

  2. Radek

    Mam tak samo, aczkolwiek reklama TV chyba zawsze będzie najpopularniejsza.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.